2013. június 26., szerda

Üdítő esti cseresznyemagozás


Hetek óta azon sopánkodom, hogy honnan is szerezzek némi eltenni való cseresznyét. A két szomszédomban két fa is van, de nem fértem hozzájuk... Megint beigazolódott régi filozófiám, hogy aminek meg kell történnie úgy is megtörténik... Dávid barátom egyszercsak azzal hívott fel, hogy rengeteg cseresznyét szedtek és a felét odaadná nekem. Egy vödör ropogós mátyásföldi: indultam is érte. Néhány éve egy remek, enyhén rumos cseresznye dzsemet sikerült készítenem. Ezt szerettem volna rekonstruálni a frissen szerzett zsákmányból. A vödörnyi gyümölcs kimagozása kiváló meditációs tevékenység, szárnyalnak az ember gondolatai ezer irányba, a flow élmény garantált. :)




Nem mértem meg pontosan mennyi volt a gyümölcs, kimagozottan úgy négy-öt kilóra saccoltam. Ehhez tettem másfél kiló cukrot, meg két citrom levét kifacsartam, hogy kicsit savanykásabb legyen.


Több helyről hallottam, hogy nem a legtutibb az idei cseresznye termés, mert a sok esőtől nem elég ízes, nagyon vizes. Hát.. az enyém is jó sok levet eresztett, főztem amíg már nem látszott sárgának a gyümölcshús, de még mindig rengeteg leve volt. Kb. egy óra után. Tettem hozzá egy zacskó dzsem zselésítőt, de inkább kettőt kellett volna ehhez a mennyiséghez. Az utolsó pillanatban még beleloccsintottam egy jó deci rumot, forrázott üvegekbe mertem és ledunsztoltam. Igyekeztem jobbára  gyümölcsöt kanalazi az üvegekbe, levet kevésbé. A maradék cukros cseresznyelevet pedig kineveztem szörpnek, enyhe rumaromájával kifejezetten izgalmas lett.
Másnap reggel izgatottan bontottam ki a dunsztból az üvegeket, de be kellett lássam, hogy ez bizony még így is híg lett... de semmi gond, ezen még lehet segíteni egy újabb tasak dzsemfixxel és még egy fél órás főzéssel.
Palacsintához isteni!


Kimertem még a főzés közepén egy kisebb adagot egy külön serpenyőbe, ezt megsóztam, beledobtam néhány rozmaring ágat, borssal és egy csipetnyi csilivel fűszereztem. Húsokhoz mártásként képzeltem ezt használni. A múlt héten Bécsben egy étteremben találkoztam a rozmaringos cseresznyekörettel, innen jött az ötlet. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése