2013. június 8., szombat

Piac piac piac!!!

A szombati piacozás az utóbbi egy évben a heti rendem részévé vált. Ha kell vásárolni, ha nem, mindig kimegyek, élvezem a hangulatát. Az én kis piacom a paneltenger közepén, a Bikás parkban van, így szociológiai tanulmányként sem utolsó. Különösen, amióta az élelmiszerpiac kiegészült a park egy részét elfoglaló zsibvásárral, ahol hajléktalanok és mindenféle szegények próbálják fillérekért értékesíteni itt-ott talált kacatjaikat.
De nézzünk körül mik is vannak itt... Először is egyre több ember. Az elmúlt két hónapban rohamos fejlődésnek indult a piac, az árusok és az eladók száma is megkétszereződött. Ahogy körülnézek jellemzően még mindig a nénik és a bácsik járnak piacozni, de hétről-hétre egyre több fiatal családot fedezek fel a vásárlók között.



Az árukínálat most elég széles, mindenféle zöldség és egyre több gyümölcs kapható. Ami számomra nagyon meggyőző, hogy számtalan termelő is jár ide, tőlük valahogy jobban szeretek vásárolni, a múlt héten például megtaláltam a tutti tojásforrást, ami tényleg ég és föld a bolti változathoz képest. Az egyik korábbi posztban emlegetett valódi ízű csirkére is itt tettem szert.


A palántáktól a kapanyélen keresztül, a nylon otthonkáig mindent meg lehet találni a piac kínálatában.




Soha nem vásároltam még a háztartási eszközös házaspárnál semmit, de mindig megcsodálom portékájuk sokszínűségét, a csomó izgalmas, de sokszor teljesen felesleges konyhai kütyüt. Ők is egy színfolt.


Néhányan csak egyféle áruval jönnek ki (nem tudom mennyire éri meg nekik). Mindenesetre a bácsi elég jó arc.


Ő az én kedvencem, a fűszernövény és mindenféle palánta árus. Már nem állok be hozzá a sorba, mert nincs egy talpalattnyi hely sem "hatalmas" termőterületemen. Mindig van nála valami különleges növény, valami újdonság. Innen szereztem a pak-csojt, az uborkafüvet, a borágót és mindenféle tuttiságokat. Az elmúlt hónapok során összebarátkoztunk, már ismerősként üdvözöl, rögtön mutatja az újdonságait és kérés nélkül megkapom "törvásárlói" kedvezményem.


Csak biztatni tudlak benneteket a piacozásra, szerintem remek élmény és kellemesen indul az ember szombati napja, különösen ha ilyen szép reggelre ébredünk, mint a mai.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése