2013. május 1., szerda

Szülinapi kakaóscsiga


Születésnapi bográcsozásra voltam hivatalos, a torta fogyasztása túlságosan nehézkesnek tűnt az adott nomád körülmények között, így inkább a kakaóscsiga mellett döntöttem.

HOZZÁVALÓK
˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
fél kiló liszt
2 egész tojás
2,5 deka élesztő
cukor
2-3 deci tej
kakaó
vaj csepegtetni + 5 deka a tésztához

Megkelesztem az élesztőt 2dl cukros tejben, hozzáadom a liszthez, beleütöm a tojásokat, még egy pici citromhéjat is reszeltem a tésztába. Jó könnyű tésztát dagasztok belőle, a végén beledolgozom még az öt deka olvasztott vajat. Körülbelül egy óráig kelesztem meleg helyen.

Ha megkelt kiborítom, két részre osztom, lisztezett deszkán kinyújtom fél-egy centi vastagra. Jó alaposan megszórom kakaóval, ez is kb egy centi réteg, majd alaposan megcsepegtetem olvasztott vajjal, így lesz a kakaó finom folyós. 
Feltekerem és szeleteket vágok belőle, kivajazott tepsibe teszem őket. (nem túl közel egymáshoz, mert eléggé megnőnek sülés közben) 18o fokon sütöm amíg szépen meg nem pirul a tetejük.
Amikor már jónak tűnnek a csigák, megöntözgetem egy-egy kanál tejjel a tetejüket és még néhány percre visszazárom rá a sütőt.

Komoly csodálatra lehet szert tenni vele széles körben. :)

 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése