2013. április 27., szombat

Fejlődnek szépen...


Szépen beindult az összes mag, amit elvetettem, két hét alatt egészen megnőttek a kicsikék. Persze minden nap gondosan figyeltem és locsolgattam őket a kívánt hatás elérése érdekében.



az okrák, amikre nagyon kiváncsi leszek, fognak-e teremni..



A fáradtságos bazsalikompalántázás... Ugyan még nagyon picikék voltak, de annyira sűrűn nőttek a muskátlis ládában, hogy jobbnak láttam szétszedni őket, és a sejtésem beigazolódott, azóta nagyon megindultak, már egészen nagy a második levelük, hamarosan elfoglalhatják helyeiket a fűszerkertben.




Ez az én "hatalmas" termőterületem.. Idén főként salátákat fogok itt termeszteni – a fűszernövények mellett – mert tavaly ez bizonyult a legnagyobb élménynek, hogy a saját salátáimat legelhetem egész nyáron. :)



Ezek a saláták már palántaként érkeztek a piacról, de teszek kísérletet sajátok növesztésére is. Ezekre csak azért volt szükség, hogy mielőbb lehessen a kertből salátázni.




Rukkola, a nagy kedvencem. Bármi mellé szívesen eszem, ilyen pici zsengén is isteni finom, bár az ember kicsit sajnálja kiszedegetni, de olyan sűrűn nőnek, muszáj megritkítani.




Három színű mángoldok. Egyenlőre nincsenek túl jó bőrben, valaki rögtön nekiesett a leveleiknek, remélem azért sikerül megerősödniük kicsit, mert örülnék, ha ezekkel is lehetne színesíteni a mindennapi étkezéseket. 




















Így néz ki az én miniatűr haciendám, a fügefával és az egyéb növényekkel. A háttérben látszik büszkeségem, a mandarinfa. Ott virít rajta két kis gyümölcs, ami csak látványra szép, valami rettenetesen savanyú szokott lenni.




















Ezek pedig a mindenttudó fűszerek. Még hiányos a kollekció – a bazsalikom sajnos nem évelő – de már kibújtak akiknek kellett és szépen erősödnek, úgyhogy már lehet is használni őket. Van itt többféle kakukkfű, oregánók, évelő majoranna, curry – ami igazából nem is az, csak olyan az illata –, metélőhagyma és menták különböző fajtái.
Hogyha minden szépen megnő, így fog kinézni:






















De erre még várni kell picit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése